۱۰ترفند برای صرفه‌جویی شارژ باتری اسمارت‌فون‌ها
 
موبایل ، کامپیوتر ، نرم افزار ، آندروید
بهترین های اینترنت را از ما بخواهید

 1- برنامه‌های ad-supported به‌صورت آنلاین

تمام برنامه‌ها برای استفاده نیاز ندارند که حتماً آنلاین باشند. این به‌خصوص در‌مورد گیم‌ها صدق می‌کند به خصوص نسخه‌های رایگان angry birds که تنها نیازشان به وب جهت کانکت شدن به سرور تبلیغات است. در واقع دانلود و نمایش تبلیغات باتری‌تان را تخلیه می‌کند. (طبق تحقیقات اخیر EuroSys.bit.ly/euro291 بین ۶۵ تا ۷۰ درصد انرژی اسمارت‌فون را مصرف می‌کنند). پس بهتر است برای استفاده از برنامه‌ها تا جایی که امکان دارد آنلاین نشویم. این کار نه‌تنها وسیله‌ای برای استفاده طولانی‌تر از تلفن‌تان است، بلکه third party ads هم وجود نخواهد داشت که دیدتان را موقع کار با گوشی مخدوش کند.
 
2- غیرفعال کردن آپدیت‌های اتوماتیک برنامه‌ها
بعضی برنامه‌های اندروید حتی زمانی که ازآن‌ها استفاده نمی‌کنید در background به فعالیت خود ادامه می‌دهند. اگرچه نسخه‌های اخیر سیستم‌عامل‌ها‌، به‌صورت اتوماتیک برنامه‌هایی را که زیاد memory مصرف می‌کنند را می‌بندند در نتیجه طول عمر بالاتر باتری را رقم می‌زنند. می‌توانید از اتلاف انرژی برنامه‌هایی از قبیل email‌، social network و news از طریق غیر‌فعال‌کردن آپدیت‌های اتوماتیک جلوگیری کنید. در همین راستا در مسیر settings>Accounts&Sync گزینه background data را از انتخاب خارج کنید. سپس بهتر است Autosyncing را غیرفعال کنید و آپدیت appها را به‌صورت دستی انجام دهید. روی گوشی‌های آی‌فون نیز به app’s settings بروید و sync frequently یا manual را انتخاب کنید.
 
3- غیرفعال کردن کاغذدیواری های انیمیشنی
نمایش backgroundها و افکت‌های انیمیشنی ما را تحت‌تأثیر زیبایی خود قرار می‌دهد و برای بسیاری از افراد جذاب و دیدنی است‌. اما آن‌ها یکی از بدترین اشتباهات برای تخلیه باتری‌تان هستند. به خصوص زمانی که از شارژر گوشی‌تان دور هستید‌. عاقلانه است که ویژگی‌های live کاغذ دیواری را غیرفعال کنید و یک کاغذ دیواری ساکن (static) جایگزین آن کنید تا گوشی‌تان بیشتر روشن بماند.
 
4- تشخیص بالاترین مقدار مصرف برنامه ها
اگر می‌خواهید ببینید که کدام برنامه ‌یا سرویس بیشترین مقدار باتری را مصرف می‌کند‌، اندروید می‌تواند به شما کمک کند. در مسیر settings>about phone> battery گزینه battery use را انتخاب کنید. در این قسمت به تفکیک هر برنامه و سرویس مقدار مصرف را به درصد مشاهده می‌کنید‌. در بیشتر مواقع بالاترین مصرف مربوط به cell standby، phone idle و خود اندروید است.
 
5- خاموش کردن GPS
فعال‌کردن GPS و استفاده از برنامه‌های مبتنی بر location مثل Google Maps روش خوبی برای موقعیت‌یابی و اشاره به جایی است که در آن قرار دارید اما از طرف دیگر شارژ باتری را به سرعت کاهش می‌دهد. بهتر است یک بار که موقعیت‌تان را یافتید GPS را خاموش کنید یا از شبکه موبایل برای موقعیت‌یابی استفاده کنید هرچند جای Google Maps را نمی‌گیرد. در تلفن‌های اندروید در مسیر settings>Location گزینه Use GPS satellites را غیرفعال کنید. در گوشی‌های آی‌فون هم در مسیر settings>general>Location Services می‌توانید GPS را غیرفعال کنید. در ضمن وقتی از برنامه ای استفاده می‌کنید که از geo-tagging استفاده می‌کند‌، موقعی که استفاده از آن را به شما اعلام می‌کند گزینه Don’t Allow را انتخاب کنید. روی گوشی‌های بلک‌بری هم در مسیرزیر GPS را غیر فعال کنید:
options>Advanced Options>GPS>GPS Services>Location off
 
6- افزایش عمر باتری با JuiceDefender
برنامه اندرویدی و رایگان Juice defender مدیریت کاملی روی عمر باتری اسمارت‌فون‌تان انجام می‌دهد و می‌تواند کاری کند که باتری گوشی‌تان چند ساعت بیشتر دوام بیاورد. بر‌خلاف برنامه‌های مشابه این برنامه امکان سفارشی‌سازی و پیشنهاد یک سری پروفایل های از پیش مرتب شده را دارد.گزینه محبوب من پروفایل aggressive است که کمک می‌کند باتری‌های در حال تخلیه با غیر‌فعال‌کردن کانکشن‌ها کمی بیشتر عمر کنند. در واقع روش کار به این صورت است که وقتی پاور به کمتر از یک سطح خاصی رسید مثلا کمتر از ۱۵ در‌صد‌، کانکشن‌ها (‌wifi، بلوتوث و‌…) را متوقف می‌کند.
البته این برنامه دو نسخه دیگر دارد که البته کمی خرج روی دست‌تان می‌گذارد. نسخه plus و نسخه ultimate که به ترتیب ۱,۹۹ و ۴,۹۹ پوند قیمت دارند. در این دو برنامه تنظیمات و گزینه‌های بیشتری جهت افزایش طول عمر باتری در اختیارتان قرار می‌گیرد مثلاً کنترل wifi‌، جدول زمانی شب و تنظیمات متنوع دیگر که با مراجعه به سایت برنامه می‌توانید به مطالعه و بررسی آن‌ها بپردازید.
 
7-کنتــرل بـــرنامه‌هــا با استفــاده از autorun manager 
به همان روشی که startup manager می‌تواند عملکرد PC را بهبود دهد‌، Autorun Manager هم می‌تواند عمر باتری‌تان را افزایش دهد. این ابزار اندرویدی و رایگان به شما نشان می‌دهد که کدام برنامه به‌صورت اتوماتیک در حال اجرا است و اجازه می‌دهد آن برنامه را غیرفعال کنید. Autorun Manager دو حالت Basic و Advanced را در اختیارتان قرار می‌دهد که در حالت دوم کنترل‌های مشخصی را روی event‌های سیستم به خصوص برای کاربرانی با گوشی‌های روت شده می‌دهد.می‌توانید به جای Autorun Manager از برنامه Gemini App Manager استفاده کنید که انتخاب‌های زیادی از جمله غیرفعال‌کردن فرآیند‌های مشخص‌، گزارش‌های کامل و قابل فهم و حتی انتقال همزمان چندین برنامه به memory card را در اختیارتان قرار می‌دهد.
 
8-مصرف Widget
Widgetها یکی از اصلی‌ترین اجزای اندروئید به شمار می‌آیند که اطلاعات موردنظرتان را روی صفحه‌نمایش در اختیارتان قرار می‌دهند. از طرف دیگر همین برنامه‌ها به خاطر مصرف بالای باتری به خصوص ‌Widgetهایی که برای جمع‌آوری اطلاعات به اینترنت متصل می‌شوند، بدنام هستند. بهتر است Widgetهای غیرضروری را از صفحه‌نمایش حذف کنید و اطلاعات موردنظرتان را از برنامه اصلی مشاهده کنید.
 
9-خنک نگه داشتن گوشی
حتماً می‌دانید که نگه داشتن گوشی در محیط گرم مصرف باتری آن را افزایش می‌دهد و از طول عمر باتری می‌کاهد. از قرار دادن گوشی‌تان در محیط‌های گرمی مانند داشبورد اتومبیل، کنار پنجره رو به آفتاب یا روی صفحه‌نمایش کامپیوتر خودداری کنید. زمانی هم که گوشی‌تان را شارژ می‌کنید، گوشی تا اندازه‌ای گرم می‌شود که بهتر است آن را روی یک سطح آلومینیومی مثل یک کیس آلومینیومی نگه‌دارنده کارت قرار دهید تا زودتر خنک شود.
 
10- تنظیمات صفحه نمایش
همیشه سعی کنید روشنایی (Brightness) صفحه‌نمایش را در محیط داخل کاهش دهید. حتی با خاموش کردن نور پس‌زمینه، نور اتاق برای دیدن صفحه‌نمایش گوشی مناسب است. نور را در سطح مناسبی (مثلاً کمتر از پنجاه درصد) تنظیم کنید که برای کار با صفحه‌نمایش مناسب باشد. در ضمن Automatic Brightness را نیز غیرفعال کنید تا از مصرف بی‌جهت باتری جلوگیری شود.جدای از این مسئله با کاهش‌دادن زمان خاموش شدن صفحه‌نمایش نیز می‌توانید مصرف باتری را بهبود ببخشید مگر این که بخواهید مثلاً ایمیل‌هایتان را چک کنید. سعی کنید این زمان را تا جایی که می‌توانید، کاهش دهید. مسئله جالب دیگر استفاده از تصاویر پس‌زمینه(Wallpaper) استاتیک و تیره است. به همین دلیل است که بیشتر سازندگان تلفن همراه تمایل زیادی به استفاده از تم‌ها و تصاویر پس‌زمینه تیره دارند. استفاده از تصاویر پس‌زمینه پویا و متحرک مصرف باتری را به شدت افزایش می‌دهد.

ترفندهایی برای غیرفعال کردن شبکه های موبایل ۳G
در خیلی از مواقع به خصوص در کشور ما ایران که شبکه های ۳G در حالت آزمایش به سر می‌برند و هنوز در میان مردم جایگاهی ندارند و استفاده ای هم از آن‌ها نمی شود، بهتر است امکان ۳G گوشی‌تان را غیرفعال کنید تا گوشی‌تان مدام برای پیداکردن شبکه ۳G اقدام نکند. در همین راستا به غیرفعال کردن این قابلیت روی چند مدل مختلف گوشی می‌پردازیم.

BlackBerry 
Menu>Manage Connections>Mobile Network Options>



در اینجا می‌توانید Network Mode را روی ۲G تنظیم کنید. 


HTC 
Settings>Wireless&networks> Mobile networks>Network MMode>GSM only

iphone 
Settings>General>Network>turn off enable 3G


البته اگر از نسخه جدید آی‌فون استفاده می‌کنید حتماً قابلیت ۴G را هم غیرفعال کنید. 


Nokia Lumia (ویندوزفون
Settings> Mobile Network > turn the «Data connection» off.

Samsung Galaxy
Settings>Wireless and networks>Mobile networks>select 2G

Sony Xperia
Settings>wireless&networks>mobile networks>Data enabled


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب